Η μάχη καλά κρατεί. Σε μια Ελλάδα που προσπαθεί να σηκώσει κεφάλι από τις απανωτές σφαλιάρες της οικονομίας σιγά-σιγά ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια θεματάκια που είναι πιο κοντά στην καθημερινότητά μας. Ένα από αυτά είναι το θέμα της πετρελαιοκίνησης.Και ενώ στη Γερμανία, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. διαμορφώνεται γύρω στο 50% και στην Αυστρία υπερβαίνει το 70%, στην Ελλάδα ισχύει η απαγόρευση, με μερικές μόνο εξαιρέσεις. Αξίζει να σημειωθεί πως τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα κοστίζουν περίπου 10%-15% ακριβότερα, ωστόσο η απόσβεση γίνεται γρηγορότερα, αφού η διαφορά στην κατανάλωση μπορεί να φτάσει ακόμη και το 40%. Στα υπέρ προσθέστε τις κατά 25% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, τα αραιότερα διαστήματα σέρβις, τη μακροβιότητα των κινητήρων αλλά και την υψηλότερη αξία μεταπώλησης.
Παρ’ όλα αυτά, πηγές του ΥΠΕΚΑ αναφέρουν πως, αν δεν περάσει η οικονομική κρίση, δεν ανοίγει ο φάκελος της πετρελαιοκίνησης για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ίσως τότε, όμως, να είναι πολύ αργά. Γιατί στη μάχη μπαίνει δυναμικά και το φυσικό αέριο.
Φυσικό αέριο: Γρήγορο και οικονομικό...
... Και κυρίως φιλικό στο περιβάλλον. Οι Έλληνες τρέχουν να μετατρέψουν τους κινητήρες των αυτοκινήτων τους σε κινητήρες φυσικού αερίου. Όσον αφορά το κόστος της μετατροπής, μπορεί να κυμανθεί από 1.200 έως και 2.000 ευρώ, ανάλογα με τον κυλινδρισμό του κινητήρα. Οι χρόνοι εγκατάστασής του είναι εξαιρετικά μικροί -1 με 2 ημέρες-, ενώ και γραφειοκρατικά όσοι τολμήσουν να κάνουν αυτό το βήμα δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα. Το εξουσιοδοτημένο από το κράτος συνεργείο παρέχει τα πιστοποιητικά και τις βεβαιώσεις στον ενδιαφερόμενο μετά το πέρας της μετατροπής και αυτός με τη σειρά του τα καταθέτει στην αρμόδια δημόσια υπηρεσία. Αυτό ήταν. Μέσα σε λίγες ημέρες μπορείτε να κυκλοφορείτε στην Αθήνα πληρώνοντας μόλις 0,70 ευρώ/λίτρο καυσίμου. Μικρό το κόστος τόσο οικονομικά όσο και περιβαλλοντικά!
Η «καθαρή» λύση
Για να προχωρήσουμε το θέμα λίγο παραπέρα, με οδηγό την προστασία του περιβάλλοντος οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να λανσάρουν τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτήν τη φορά όχι σε πειραματική βάση αλλά σε μαζική παραγωγή.
Nissan και Volvo μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν στις εκθέσεις τους τα Leaf και Volt αντίστοιχα, γεγονός που αναμένεται να αφυπνίσει και να ευαισθητοποιήσει περαιτέρω το αγοραστικό κοινό. Ιδιαίτερα αν ξεπεραστούν κάποια προβλήματα -σταθμοί φόρτισης, κίνδυνοι blackout σε ολόκληρες γειτονιές κ.λπ.- και η ενέργεια συνδεθεί με φωτοβολταϊκά συστήματα, τότε το μέλλον ανήκει στην «καθαρή» ενέργεια.
.