ΙΧ: Νέα χαράτσια & μπλόκο στα ασφαλιστήρια

Bookmark and Share

Περίπου 200 εκατ. ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν 2,7 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ τα οποία δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και δεν θα μπορούν πλέον να ασφαλιστούν σύμφωνα με το νομοσχέδιο για την οδική ασφάλεια που κατατέθηκε την(Τρίτη) στη Βουλή από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Το κόστος αυτό αφορά την έκδοση της κάρτας για τα οχήματα που ΚΤΕΟ... διαφεύγουν
.συστηματικά και πλέον ο έλεγχος γίνεται υποχρεωτικός για την κίνηση του αυτοκινήτου. Σε διαφορετική περίπτωση ο ιδιοκτήτης του ΙΧ δεν θα μπορεί να το ασφαλίσει.

Σήμερα εκτιμάται ότι η... ΚΤΕΟ-διαφυγή φτάνει περίπου το 40%, καθώς υπολογίζεται ότι στους προγραμματισμένους ελέγχους προσέρχεται μόνο το 60% των υπόχρεων οχημάτων. Την ίδια στιγμή, ο μέσος όρος απόρριψης στα 57 δημόσια και τα 125 ιδιωτικά ΚΤΕΟ που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα δεν ξεπερνά το 7%.

Αξιοσημείωτο είναι ότι από το σύνολο των περίπου 4,6 εκατομμυρίων ΙΧ, σχεδόν τα μισά δεν προσέρχονται για τεχνικό έλεγχο με αποτέλεσμα μόνο στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης να κυκλοφορούν περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια οχήματα χωρίς να έχουν «περάσει» ΚΤΕΟ

Η μη προσέλευση στα ΚΤΕΟ στοιχίζει ακριβά και στην ελληνική οικονομία, αφού υπολογίζεται ότι αν είχαν ελεγχθεί εμπρόθεσμα τα 1,2 εκατομμύρια οχήματα με την τιμή του ελέγχου στα δημόσια (40 ευρώ ανά όχημα και 9 ευρώ για την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων), το δημόσιο θα είχε εισπράξει 13,8 εκατομμύρια ευρώ (ΦΠΑ, ποσοστό υπέρ υπουργείου, απολεσθέντα έσοδα Νομαρχιών).

Για τη συχνά προβληματική λειτουργία των ΚΤΕΟ,(μια και από τους ελέγχους προκύπτει ότι το 97% των ελεγχέντων οχημάτων δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα!!!) θεσπίζεται ελεγκτικός μηχανισμός που θα διασφαλίζει τη σωστή λειτουργία των ΚΤΕΟ με στόχο την τεχνική αρτιότητα των οχημάτων που κυκλοφορούν και τον καθορισμό κυρώσεων.

To πολυνομοσχέδιο επίσης προβλέπει:

- Θέσπιση Κάρτας Ελέγχου Θορύβου για τα περίπου 1,4 εκατομμύρια κυκλοφορούντα δίκυκλα και τρίκυκλα. Το τέλος για την έκδοση της ενδέχεται να είναι μηδενικό για την πρώτη χρονιά. Ωστόσο το πρόστιμο για εντοπισμό δικυκλιστή χωρίς ΚΕΘ ορίστηκε στα 150 ευρώ.

- Μείωση του προστίμου των 400 ευρώ για τη μη έγκαιρη προσέλευση σε ΚΤΕΟ, καθώς πλέον ορίζεται ότι αν ο οδηγός εντός δεκαημέρου, προσκομίσει το δελτίο τεχνικού ελέγχου θα μπορεί να καταβάλλει το 1/8 του προστίμου, δηλαδή 50 ευρώ.

- Απελευθέρωση των αερίων καυσίμων και απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων και συνεργείων υγραερίου και φυσικού αερίου.

- Μείωση της ελάχιστης απόστασης ασφαλείας μεταξύ των πρατηρίων υγρών καυσίμων από τα 200 στα 50 μέτρα, απόσταση που ενδέχεται να αυξηθεί στα 70 μέτρα. Διατήρηση της απόστασης των 50 μέτρων λειτουργίας τους από χώρους μαζικής προσέλευσης και συνάθροισης.
.
 

© Copyright 2009-2010 newscity1.net | All rights reserved. | Contact: info@newscity1.net